Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Κίνητρα και παραγωγή μπαταριών στην Ελλάδα
Πέμπτη, 28/05/2020

Τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και για την παραγωγή στη χώρα μας φορτιστών και μπαταριών αναμένεται να συζητηθούν σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, στο οποίο παρουσιάζονται οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.

Χαρακτηριστική παράμετρος της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι η οριζόντια και όχι κλιμακωτή επιδότηση , που θα δίδεται για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δηλαδή ένα σταθερό ποσό ανεξαρτήτως της τιμής του οχήματος. Υψηλότερα κίνητρα σχεδιάζονται για τα επαγγελματικά οχήματα, ταξί κλπ, τα οποία πραγματοποιούν συχνότερες διαδρομές, ενώ στοχευμένες επιδοτήσεις προγραμματίζονται για τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα σκούτερ.

Όπως δήλωσε  χθες ο ο υπουργός Περιβάλλοντος - Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης το ακριβές ύψος της επιδότησης   παραμένει υπό συζήτηση με το υπουργείο Οικονομικών , ενώ το νομοσχέδιο στη πλήρη του μορφή, που καταρτίζεται με τη συνδρομή των υπουργείων Μεταφορών-Υποδομών και του Οικονομικών, θα παρουσιαστεί αργότερα, όταν θα ολοκληρωθεί η επεξεργασία του.

«Θα υπάρξουν κίνητρα με ένα ειδικό πρόγραμμα», δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης,  προσθέτοντας ότι η έκπτωση θα είναι σταθερή. “Είτε πάρεις ένα ακριβό αυτοκίνητο, είτε ένα φθηνό, η  έκπτωση θα είναι ίδια, διότι δεν θέλουμε να βοηθάμε τους πλουσιότερους» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα παραμένει ακόμα εξαιρετικά χαμηλό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του πρόεδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων,κ Γιώργου Βασιλάκη  το 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να φθάσουν στα 1.500, δηλαδή μόλις το 2% της αγοράς και στα 3.500 αυτοκίνητα το 2021.

Ας σημειωθεί ότι σε χώρες όπως η Ολλανδία, η  Γερμανία και άλλες το 10% του στόλου των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά, ενώ στη χώρα μας σήμερα κυκλοφορούν μόνον  μερικές εκατοντάδες ηλεκτρικά οχήματα.

Στις χώρες αυτές όμως και ειδικά στη Γερμανία, που φιλοξενεί ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, υπάρχουν και ισχυρές επιδοτήσεις, από 5.000 ως και 10.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, καθώς οι τιμές τους παραμένουν σημαντικά ακριβότερες σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Το άλλο μεγάλο ζήτημα που συνδέεται άμεσα με την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το δίκτυο φόρτισης και οι μπαταρίες. Ο κ. Χατζηδάκης χθες δήλωσε ότι πως θα προχωρήσει αμέσως η εγκατάσταση φορτιστών, τα «ηλεκτρικά βενζινάδικα. Δεν μπορεί να τελεσφορήσει το μέτρο αυτό αν δεν έχεις φορτιστές” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες επαφές με τους δήμους, την ΚΕΔΕ και τον ΔΕΔΔΗΕ ώστε να δημιουργηθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο σε λιμάνια, αεροδρόμια,   πλατείες, κέντρα εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών σε αυτοκινητοδρόμους, σούπερ μάρκετ, πάρκινγκ και γενικότερα όλος τους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων . Στις συζητήσεις αυτές λαμβάνει μέρος και η ΠΟΜΙΔΑ για την εγκατάσταση και τον τρόπο διαχείρισης των φορτιστών στις πολυκατοικίες.

Η ανάπτυξη του δικτύου των φορτιστών, που αποτελεί μία από τις κυριότερες παραμέτρους για την ανάπτυξη της ίδιας της ηλεκτροκίνησης, θα χρειαστεί πέραν από τον προσδιορισμό και τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης- ώστε να παρέχουν την αναγκαία εξυπηρέτηση στον οδηγό- τις κατάλληλες επενδύσεις από τον ΔΕΔΔΗΕ, τον Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Ηλεκτρισμού, προκειμένου το δίκτυο ρεύματος να μπορέσει να ανταποκριθεί  στις εγκαταστάσεις ταχυφορτιστών και σε όλες τις νέες προκλήσεις.

Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και κίνητρα για την παραγωγή φορτιστών και μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι οι σχετικές τεχνολογίες, παρά την πρόοδο των τελευταίων ετών, είναι ακόμα σχετικά πρώιμες και αρκετά ακριβές, ενώ η  Κίνα ήδη πρωταγωνιστεί στην εν λόγω αγορά.

Συναφείς αναρτήσεις
Φορολογικά κίνητρα για τις μεγάλες επενδύσεις και όχι μόνο για τις μικρές, που σημαίνει αλλαγή του αναπτυξιακού, έκανε λόγο ...
Στο πρώτο βήμα για την ίδρυση μονάδας παραγωγής και εμπορίας των καινοτόμων οργανικών μπαταριών στερεάς ροής στην Ελλάδα προχωρά ...
Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα ...
Η ΡΑΑΕΥ θα διαμορφώσει τη λίστα των έργων που θα λάβουν οικονομική και λειτουργική ενίσχυση
“Kληρώνει” αύριο, 10 Αυγούστου, για τις μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρισμού  με μπαταρίες, καθώς συνεδριάζει η ολομέλεια της ΡΑΑΕΥ για να ...
Mονάδες αποθήκευσης ηλεκτρισμού με μπαταρίες της τάξης των 800- 900 MW,  ανάπτυξη χαρτοφυλακίου ΑΠΕ 1 GW,  αλλά και μονάδα ...
Μελέτη EY-Eurelectric
Ο ρυθμός υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε γρηγορότερα από ό,τι είχε προβλεφθεί. Παγκοσμίως, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων διπλασιάστηκαν το ...
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι ηγέτες στις Βρυξέλλες αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την απόφαση για απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, την οποία ...
Transport & Environment-Έρευνα
Πάνω από τα δύο τρίτα (68%) της παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου που έχει προγραμματιστεί για την Ευρώπη κινδυνεύει να ...
Οι επιδόσεις του Διαχειριστή θα συνδεθούν με την παροχή ενός οικονομικού κινήτρου
“Eξετάσεις” σε εννέα ποιοτικά κριτήρια θα πρέπει να δίνει από εδώ και πέρα ο ΑΔΜΗΕ - σταδιακά και όλοι ...
 
 
Ανοιχτή πλέον για όλες τις περιοχές της χώρας είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για την εξαγορά διακατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου ...
Tην επέκταση του CBAM, του αμφιλεγόμενου νέου φόρου άνθρακα στα σύνορα της ΕΕ, ακόμα και στα τελικά καταναλωτικά προϊόντα κλάδων όπως το αλουμίνιο, ...
Την εγκυρότητα των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων του Ομίλου ΔΕΗ για μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, πιστοποίησε η διεθνής πρωτοβουλία Science Based Targets initiative ...
Σε κινητικότητα για τα έργα διακράτησης και αποθήκευσης του διοξειδίου του άνθρακα  (CCS) βρίσκεται το υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας, καθώς την περίοδο αυτή επεξεργάζεται ...
  Σημαντική πτώση των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα τους επόμενους μήνες και ενδεχομένως ως το 2027 αλλά και έκρηξη τιμών στη ...
Σοβαρότατα προβλήματα δημιουργεί το σχέδιο ΚΥΑ του «Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου Τουρισμού»αναφέρει σε επιστολή στον Υπουργό Περιβάλλοντος κ Σκυλακάκη με κοινοποίηση στον Γενικό Γραμματέα ...
Νέα ανάλυση που ανατέθηκε από το γραφείο της Greenpeace στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη στο T3 Transportation Think Tank αποκαλύπτει κατακόρυφη αύξηση των ...
Στο καινοτόμο ερευνητικό έργο intelWATT συμμετέχει η ΔΕΗ, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων έρευνας και καινοτομίας, ολοκληρώνοντας πρόσφατα την πιλοτική εγκατάσταση ανάκτησης ...
Ο Χωροταξικός Σχεδιασμός της χώρας πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψη του όλες τις κυρίαρχες δραστηριότητες. Είναι σε εξέλιξη μελέτες για την αναθεώρηση των ...
  Η Χώρα μας τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει προβλήματα επάρκειας υδατικών πόρων τα οποία έχουν οξυνθεί περαιτέρω λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας που δοκιμάζει ιδιαίτερα ...
Η Principia, στο πλαίσιο της δέσμευσής της για τη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος, ολοκλήρωσε με επιτυχία για ακόμη μία χρονιά το καινοτόμο εκπαιδευτικό ...
Αποκλιμάκωση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος τους προσεχείς μήνες διαβλέπει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, υπογραμμίζοντας ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η στήριξη των ...