Στις 23 Δεκεμβρίου αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, σύμφωνα με τη σχετική πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ προς τους υποψηφίους, οι οποίοι εντός των ημερών θα αρχίσουν να “επισκέπτονται” το Virtual Data Room της εταιρίας, που τυπικά μπορεί να έχει ανοίξει, ουσιαστικά όμως φαίνεται ότι χρειάζεται κάποιες ημέρες ακόμα για να λειτουργήσει πλήρως, όπως τουλάχιστον αναφέρουν έγκυρες πηγές.
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το 65% της ΔΕΠΑ έχουν ήδη προκριθεί οι εταιρίες C.G. GAS LIMITED (όμιλος Κοπελούζου), η MET HOLDING AG με έδρα την Ελβετία, η SHELL GAS B.V., η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ A.E. , η κοινοπραξία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΑΕ & EDISON INTERNATIONAL HOLDING N.V., η κοινοπραξία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ΕΛΛΑΣ &ΔΕΗ Α.Ε και ο όμιλος ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ A.E.
Ας σημειωθεί ότι τα ΕΛΠΕ που κατέχουν το υπόλοιπο 35% της ΔΕΠΑ, έχουν ήδη συμφωνήσει με το ΤΑΙΠΕΔ ότι θα διαθέσουν και το δικό τους μερίδιο στον νικητή του διαγωνισμού, στη περίπτωση που δεν πλειοδοτήσει η προσφορά που θα καταθέσουν σε συνεργασία με την Edison.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη έχουν αρχίσει οι βολιδοσκοπήσεις μεταξύ των υποψηφίων για τη δημιουργία κοινών σχημάτων που θα διεκδικήσουν την εταιρία στην τελική φάση, δεδομένου ότι οι όροι του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας επιτρέπουν τις συμμαχίες και τις συμπράξεις μεταξύ των ¨μνηστήρων¨, που έχουν προκριθεί να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές. Αντίστοιχο δικαίωμα πάντως δεν προβλέπεται για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, για την οποία οι όροι της προκήρυξης αποκλείουν τέτοιου είδους συνεργασίες, λόγω του ρυθμιζόμενου χαρακτήρα της εταιρίας, όπως ανέφεραν έγκυρες πηγές.
Παρότι ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας ξεκίνησε μετά από τον αντίστοιχο διαγωνισμό για τη διάθεση του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών, τελικώς δείχνει να εξελίσσεται πιο γρήγορα, αφού οι δεσμευτικές προσφορές για τη ΔΕΠΑ Υποδομών έχουν προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2021, σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με πληροφορίες αιτία αυτής της “ χρονικής ανατροπής”, δεδομένου ότι μέχρι πριν λίγες εβδομάδες, όλοι οι αρμόδιοι ανέφεραν ότι θα προηγηθούν οι προσφορές για την εταιρία Υποδομών και θα ακολουθήσει η Εμπορία, είναι η καθυστέρηση του θεσμικού πλαισίου από τη ΡΑΕ όσον αφορά στο ρυθμιζόμενο έσοδο της εταιρίας.