Εντός των ημερών αναμένεται να μπουν οι υπογραφές στο μνημόνιο συνεργασίας με τους Ρώσους για το φυσικό αέριο, γεγονός που επιβεβαίωσε ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης. Στο ίδιο πλαίσιο δεν αποκλείεται να έχουμε και μια «χρηματοδοτική ένεση προς το ελληνικό Δημόσιο». Κύκλοι του ΥΠΑΠΕΝ δεν διέψευδαν πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες, το ποσό αυτής της «ένεσης», αγγίζει τα 5 δις. Ο κ.Λαφαζάνης ανέφερε, συγκεκριμένα, ότι: «Δεν βάζουμε προαπαιτούμενα και δεν βάζουμε όρους. Καταβάλλεται προσπάθεια να υπάρξει μια πιστωτική διευκόλυνση προς το ελληνικό Δημόσιο. Το πιο πιθανό είναι να γίνει σύντομα». Εκτιμάται ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί, αν όλα πάνε καλά, έως τις αρχές του καλοκαιριού, και, πάντως, σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, με τη ρωσική κυβέρνηση και την Gazprom -αργά, χθες το βράδυ, φήμες έφεραν τον επικεφαλής της Αλεξέϊ Μίλερ να έρχεται στην Αθήνα, σήμερα.
Στην ουσία, η όποια χρηματοδοτική ενίσχυση από τη Μόσχα θα δοθεί εν είδη προκαταβολής για την κατασκευή του αγωγού, το κόστος του οποίου θα αποπληρωθεί, στην πορεία, από τα οφέλη του ελληνικού δημοσίου, κατά τη λειτουργία του (τέλη διέλευσης). Ο ίδιος ο Ρώσος Πρόεδρος, Βλάντιμιρ Πούτιν, είχε πει, στις επαφές του με τον κ.Τσίπρα, ότι η «καινούργια διαδρομή θα καλύψει τις ανάγκες των Ευρωπαίων σε καύσιμα και θα επιτρέψει στην Ελλάδα να γίνει ένα από τα βασικά κέντρα διανομής φυσικού αερίου», και, ότι είναι έτοιμη η Μόσχα, προκειμένου, όχι μόνο να δανειοδοτήσει κάποια σχέδια που συζήτησαν από κοινού, αλλά και να λύσει τα ζητήματα των χρηματοπιστωτικών σχέσεων. Μάλιστα, είχε προσθέσει πως διερευνάται η «δυνατότητα άμεσης προκαταβολής μελλοντικών κερδών και αποπληρωμής από την έναρξη της λειτουργίας του αγωγού». Δηλαδή, ότι η Ρωσία μπορεί να προκαταβάλλει άμεσα τα μελλοντικά κέρδη από τον αγωγό προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το έργο και η Ελλάδα να αρχίσει να ξεπληρώνει από το 2019, οπότε και αναμένεται να λειτουργήσει ο αγωγός. Κατά τον Ρώσο Πρόεδρο ο αγωγός «θα αναβαθμίσει τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας», ενώ, αναμένονται «μεγάλα κέρδη χιλιάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, από τη διαμετακόμιση του αερίου».
Στις δηλώσεις του, ο κ.Λαφαζάνης δεν παρέλειψε να σημειώσει και πάλι, πως, με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στη Μόσχα, άνοιξε ο δρόμος για να κατασκευαστεί ο ελληνικός αγωγός που θα ξεκινάει από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, θα περνάει από την Ελλάδα και θα πηγαίνει στη FYROM με κατεύθυνση προς την Ευρώπη. Υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός αυτός θα τροφοδοτεί, κυρίως, την Κεντρική Ευρώπη και σε αυτόν θα απασχοληθούν περίπου 20.000 άνθρωποι, έως το 2019. Υπογράμμισε, δε, ο κ.Λαφαζάνης ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα είναι πολύ φθηνές και δεν απέκλεισε να γίνουν και άλλες παρεμφερείς επενδύσεις. Ο Υπουργός τόνισε για πολλοστή φορά ότι: «Αγωγό φυσικού αερίου έχει η Γερμανία και προμηθεύεται αέριο από την Ρωσία. Όλο το φυσικό της αέριο η Γερμανία το προμηθεύεται από την Ρωσία. Γιατί υπάρχουν αντιδράσεις για την Ελλάδα και όχι για την Γερμανία; Θέλει να μονοπωλήσει το φυσικό αέριο και να μην γίνει ο νότιος διάδρομος».