Σε δεύτερο μάρκετ τεστ δέσμευσης χωρητικότητας για την αναβάθμιση του μεταφορικού δυναμικού του αγωγού ΤΑΡ προχώρησε η εταιρία το αγωγού, μετά την αποτυχία του πρώτου τεστ.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου μάρκετ τεστ καμία εταιρία δεν κατέθεσε δεσμευτική προσφορά στην διαδικασία, που έληξε πρόσφατα, ενώ είχε ξεκινήσει το 2019.
Το αρνητικό αποτέλεσμα του τεστ δημιούργησε εύλογες ανησυχίες για την ανάπτυξη νέων εναλλακτικών οδών διέλευσης του αερίου προς την Ευρώπη, δεδομένης της πολιτικής της ΕΕ για τη μείωση των ρύπων και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας ως το 2050. Παρότι το φυσικό αέριο θεωρείται ως το ενδιάμεσο καύσιμο για τη πράσινη μετάβαση και η ζήτηση για ηλεκτροπαραγωγή στην παρούσα φάση αυξάνεται λόγω της απόσυρσης μονάδων άνθρακα, η αβεβαιότητα για το μέλλον του, ειδικά μετά το 2030 καθιστά επιφυλακτικούς τους παίκτες στην αγορά.
Πάντως η εταιρία του ΤΑΡ προχώρησε στην επανάλειψη του μάρκετ τεστ, καλώντας τους υποψηφίους να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους ως τις 6 Σεπτεμβρίου.
Ο αγωγός ΤΑΡ σήμερα μεταφέρει στην Ευρώπη περί τα 10 δισ κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, προερχόμενου από το Αζερμπαϊτζάν. Στόχος της αναβάθμισης είναι ο διπλασιασμός της μεταφορικής ικανότητας στα 20 δισ κμ αερίου ετησίως.
Ο ΤΑΡ, που ξεκινά από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα και καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αλβανίας, είναι το τελευταίο σκέλος μίας αλυσίδας αγωγών για την μεταφορά του αερίου, που παράγει το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ 2, του Αζερμπαϊτζάν στην Κασπία Θάλασσα.