Το Βερολίνο πήρε τον έλεγχο της γερμανικής μονάδας της ρωσικής πετρελαϊκής Rosneft, συμπεριλαμβανομένων των συμμετοχών σε τρία διυλιστήρια, καθώς η κυβέρνηση του καγκελαρίου Όλαφ Σολτς αντιδρά στην πρωτοφανή ενεργειακή κρίση που πυροδότησε η εισβολή στην Ουκρανία.
Η Γερμανία πρόκειται να σταματήσει την εισαγωγή του ρωσικού αργού πετρελαίου που τροφοδοτεί τα διυλιστήρια της αργότερα φέτος, ως μέρος της προσπάθειας της Ευρώπης να απομονώσει οικονομικά τη Ρωσία. Η κίνηση της κυβέρνησης «αντισταθμίζει την επικείμενη απειλή για την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού και θέτει ένα σημαντικό θεμέλιο για τη διατήρηση και το μέλλον της εγκατάστασης (σ.σ. διυλιστήριο) της Schwedt», ανέφερε το υπουργείο Οικονομίας.
Πρόκειται για μια κλιμάκωση της οικονομικής αντιπαράθεσης με τη Ρωσία και σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στον ολοένα και πιο ενισχυμένο ρόλο του Βερολίνου στην ενεργειακή βιομηχανία, καθώς σπάει δεκαετίες στενής συνεργασίας με τη Ρωσία.
Η άνοδος των τιμών του φυσικού αερίου και η κίνηση της Μόσχας να συμπιέσει τις προμήθειες στην Ευρώπη έχουν ήδη προκαλέσει μια σειρά κυβερνητικών προγραμμάτων διάσωσης και δανείων διάσωσης για εταιρείες ενέργειας, θυμίζει το Bloomberg. Τώρα, η κυβέρνηση Σολτς βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες για την εξαγορά της Uniper και δύο άλλων μεγάλων εισαγωγέων φυσικού αερίου καθώς προσπαθεί να αποφύγει την κατάρρευση της ενεργειακής της αγοράς.
Η Γερμανία έχει πληγεί ιδιαίτερα σκληρά από την ενεργειακή αντιπαράθεση με τη Ρωσία, τόσο στο πετρέλαιο όσο και στο φυσικό αέριο. Η κυβέρνηση δήλωσε την Παρασκευή ότι η ρυθμιστική αρχή του δικτύου θα γίνει διαχειριστής της RN Refining & Marketing GmbH και της Rosneft Deutschland GmbH, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 12% της ικανότητας επεξεργασίας πετρελαίου της Γερμανίας, και έχουν μερίδια σε διυλιστήρια πετρελαίου στο Schwedt, στην Karlsruhe και στο Vohburg. Είναι παρόμοια ρύθμιση με την εξαγορά της Gazprom Germania νωρίτερα φέτος.
Το διυλιστήριο Schwedt -κοντά στα πολωνικά σύνορα- λάμβανε μέχρι τώρα αργό πετρέλαιο μέσω του αγωγού Druzhba από τη Ρωσία. Αν η μονάδα παρέμενε στα χέρια της Ρωσίας, ήταν δύσκολο να δούμε πώς η εγκατάσταση θα συνέχιζε να παίρνει αρκετά καύσιμα για να προμηθεύει το Βερολίνο και άλλα μέρη της ανατολικής Γερμανίας.
Το διυλιστήριο πιθανότατα θα στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην Πολωνία, από όπου μπορεί να λαμβάνει φορτία δια θαλάσσης από τη διεθνή αγορά.