Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μπόξμπεργκ - Bosch
Η ψηφιακή εποχή της οδήγησης
Δοκιμάσαμε ηλεκτρικά Tesla και συμβατικά BMW, με σύστημα αυτόνομης οδήγησης, υβριδικά Porsche με προβλέψιμη ηλεκτρική λειτουργία σε δικτυωμένες περιοχές, Maserati με καθαρή τεχνολογία diesel, Jaguar με αναβαθμισμένα λογισμικά για smart phone και navi.
Bosch,
Κυριακή, 24/05/2015

Οι ταχύτατες εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση θα βοηθήσουν, ώστε  τα οχήματα με μοτέρ πετρελαίου και βενζίνης να γίνουν πιο αποδοτικά, υποστηρίζει ο Rolf Bulander, Πρόεδρος της Bosch Mobility Solutions.  Βρεθήκαμε, προ ημερών, στο Μπόξμπεργκ (κοντά στη Στουτγάρδη) της Γερμανίας, όπου και το κέντρο δοκιμών της εταιρίας, στο πλαίσιο της 62ης Διεθνούς Συνέντευξης Τύπου, για θέματα τεχνολογίας στο χώρο του αυτοκινήτου. Τριακόσιοι δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο διατυπώσαμε, ανάμεσα στα άλλα, το ερώτημα του υψηλού κόστους, όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.  Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Bosch μας απάντησε ότι, μέχρι το 2020, θα υπάρξει μεγάλη μείωση, σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα, κυρίως, ως προς τις μπαταρίες, οι οποίες, παράλληλα, θα έχουν επιτύχει και μεγαλύτερη αυτονομία. Επέμεινε, ωστόσο, πως χρειαζόμαστε τον καλύτερο συνδυασμό των συμβατικών μηχανών εσωτερικής καύσης και σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων. Στόχος της Bosch, παράλληλα, είναι να επιτευχθεί μεγαλύτερη αυτονομία στην ηλεκτροκίνηση, κατά 10%, μέσω και της ίδιας της διαχείρισης της ενέργειας των μπαταριών. Έτσι, εκτιμάται πως η αυτονομία των σχετικών οχημάτων θα έχει διπλασιασθεί, στα τέλη της παρούσας δεκαετίας. 

Ο εν λόγω προμηθευτής τεχνολογίας και  υπηρεσιών ακολουθεί, ταυτόχρονα, τρεις πορείες ανάπτυξης, προς την ηλεκτροκίνηση, την ελεγχόμενα αυτοματοπoιημένη (αυτόνομη) οδήγηση, και, την δικτυωμένη οδήγηση/μετακίνηση -με βάση την ευρύτερη έννοια της συνδεσιμότητας (connectivity).  «Η Bosch σημειώνει σημαντική πρόοδο και στις τρείς», ανέφερε ο κ. Bulander. Κατά τα λεγόμενά του, η μηχανή εσωτερικής καύσης θα εξακολουθεί να λειτουργεί ως η κυρίαρχη βάση, την προσεχή δεκαετία, ακόμα κι αν σε πολλές περιπτώσεις συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Κατά τη διάρκεια των επόμενων πέντε ετών, η Bosch υπόσχεται να μειώσει την κατανάλωση των μηχανών diesel, 10 %, και, των μηχανών βενζίνης, σχεδόν 20 %.  Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, η μηχανή καύσεως θα γίνει, επίσης, αποδοτικότερη. Ως το 2025, το 15% όλων των νέων οχημάτων θα φέρουν, τουλάχιστον, έναν υβριδικό κινητήρα. Για αυτόν τον συνδυασμό ηλεκτρικού κινητήρα και μηχανής εσωτερικής καύσης, η Bosch διαθέτει τεχνογνωσία και άριστο εξοπλισμό, κάτι που είναι, ήδη, αντιληπτό, αν κάποιος κοιτάξει κάτω από το καπό πολλών αυτοκινήτων, σήμερα. Από τις 30 παραγγελίες για παραγωγή  ηλεκτροκίνητων κινητήρων που έχει πραγματοποιήσει η επιχείρηση, οι  δέκα αφορούν υβριδικούς κινητήρες για premiumοχήματα. Για τις μεγάλες αποστάσεις, τα οχήματα αυτά κινούνται με diesel  η βενζίνη, μέσα στη πόλη, ωστόσο, μπορούν να κινηθούν ηλεκτρικά . «Έχουμε την εμπειρία που χρειάζεται για να μετατρέψουμε έναν εναλλακτικό κινητήρα σε μια πετυχημένη ιστορία», πρόσθεσε, χαρακτηριστικά, ο κ.Bulander . «Είναι αυτό που κάναμε με το diesel, και είναι αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε και με τον ηλεκτρικό κινητήρα, επίσης». 

Εμείς είχαμε, πάντως, την ευκαιρία να δοκιμάσουμε σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες πως λειτουργούν στην πράξη οι εφαρμογές της Bosch στα υβριδικά, τα ηλεκτρικά, τα συμβατικά, αλλά, σε ότι αφορά την ελεγχόμενα αυτόνομη και τη δικτυωμένη οδήγηση. Έτσι, «κοιτάξαμε» λίγο στο …μέλλον, πως, θα γίνονται οι μεταφορές προσώπων και αντικειμένων «εντός των τειχών», αλλά και σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Με βάση τις νέες αυτές διαμορφούμενες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, η αγορά  των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης επεκτείνεται, ήδη. Σε αυτήν την αγορά, Bosch αυξάνει τις πωλήσεις της κατά ένα τρίτο κάθε χρόνο. Πέρυσι, ήταν την πρώτη φορά, που, η επιχείρηση πούλησε περισσότερους από 50 εκατομμύρια αισθητήρες περιβάλλοντος για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Το 2015 υπολογίζεται πως οι πωλήσεις των ραντάρ και video αισθητήρων θα διπλασιαστούν, όπως έγινε και το 2014. Η Bosch κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά αισθητήρων ραντάρ, οι οποίοι βρίσκονται σε συστήματα, όπως ο προσαρμοζόμενος έλεγχος πορείας.

 Φέτος, μια σειρά νέων συστημάτων θα βγει στην παραγωγή, με στόχο να διευκολύνουν, περαιτέρω, τους οδηγούς στα μποτιλιαρίσματα, στην πρόληψη και αποφυγή ατυχημάτων, καθώς και όταν παρκάρουν το όχημα με τηλεχειρισμό (πχ, μέσω του smartphone). Ως το 2020, ο στόχος είναι να παραχθεί ένας αυτόματος πιλότος για εθνικές οδούς. Κατά την άποψη του μέλους του διοικητικού συμβουλίου της  Bosch, Dirk Hoheisel, συντελείται, ήδη, η μετάβαση από την εν μέρει στην πλήρως αυτόματη οδήγηση. «Οι οδηγοί θα γίνουν επιβάτες. Αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερη άνεση, και, προ πάντων, μεγαλύτερη ασφάλεια», ανέφερε, χαρακτηριστικά. Το Διαδίκτυο, ασφαλώς, θα παίξει έναν κεντρικό ρόλο, επί τη βάσει του connectivity (συνδεσιμότητα), στην ανάπτυξη του νέου Mobility. Ακόμα και τώρα, παρέχει σε πραγματικό χρόνο ειδήσεις για την κυκλοφορία, δίνει πληροφορίες για διάφορα πράγματα, όπως τα ατυχήματα και τα έργα στο δρόμο, ή για ξαφνική κυκλοφοριακή συμφόρηση, που, αρχίζει ακριβώς μετά την επόμενη στροφή! Τέτοιου είδους πληροφορίες είναι άκρως απαραίτητες για τις λειτουργίες αυτόματης οδήγησης. Διαπιστώσαμε την αποτελεσματικότητά τους, μέσα στα πειραματικά Tesla Model S και BMW 325d Touring. Το τελευταίο είχε και ειδικό πρόγραμμα Wrong-way driver warning. Όλες οι τεχνολογίες ήταν διάσπαρτες σε δεκάδες άλλα μοντέλα, φυσικά, όλων των κατηγοριών. Όμως, οι περισσότεροι έσπευδαν να δοκιμάσουν την  Porsche 918 Spyder Hybrid,  την Porsche Panamera S E-Hybrid: Predictive hybrid powertrain, το Audi TT: Display-based instrument cluster, το Jaguar XE: mySPIN – smartphone integration, ή τα Land Rover Discovery Sport / Qoros 3 City SUV, τη Maserati Ghibli: Clean diesel-common rail system κα. 

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Bosch
Η Bosch καινοτομεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με τη νέα πρωτοποριακή μπαταρία 48 volt που είναι κατασκευασμένη για εύκολη ...
Bosch
Σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε η Bosch Ελλάδας προβλήθηκαν τα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας και θέρμανσης για ξενοδοχειακές μονάδες. Το «παρών» ...
Bosch Ελλάδας
Η  Bosch Eλλάδας, κατέγραψε για 2η συνεχή χρονιά ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης στην ελληνική αγορά, καθώς σύμφωνα με τα προσωρινά ...
Ασφαλείς επεμβάσεις απεγκλωβισμού σε υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα
Υπάρχουν κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας που δεν γνωρίζαμε ως τώρα και έχουν να κάνουν, μεταξύ άλλων, με την τήρηση βασικών ...
Bosch QualityScan
Οι εγχυτήρες Common Rail και οι αντλίες Common Rail της Bosch θα χαρακτηρίζονται από μια ειδική σήμανση ελέγχου ποιότητας ...
Eκδήλωση
Την προηγούμενη εβδομάδα η Bosch πραγματοποίησε στις εγκαταστάσεις της μια εκδήλωση εστιασμένη στον κλάδο της θέρμανσης, παρουσιάζοντας όλα τα ...
Bosch Mobility Solutions
Εντυπωσιακά αποτελέσματα κατέγραψε ο μεγαλύτερος επιχειρηματικός τομέας της Bosch, το Mobility Solutions, το πρώτο τρίμηνο του έτους. Οι πωλήσεις ...
Bosch Ελλάδας
Θετικά μεγέθη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 1,6%, σε σύγκριση με το 2013, κατέγραψε η Bosch Ελλάδας, το ...
Bosch-Volkswagen AG
Τεχνολογική εξέλιξη για τα ηλεκτρικά οχήματα: αυτόματη στάθμευση και φόρτιση. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Όμως, ...
 
 
Το κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων στη Γερμανία με σκοπό να μειώσει χιλιάδες θέσεις εργασίας εξετάζει ο Όμιλος VolksWagen σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων ...
Μια ολοκληρωμένη εμπειρία φόρτισης προσφέρει η ΔΕΗ στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, με την ενεργοποίηση του bluePass, της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ που με ...
Η BMW Group Korea ανακοίνωσε ότι εγκαινίασε τον χώρο στάθμευσης για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μαζί με την GS Group και την ...
Εν αναμονή της αποκάλυψης του Renault 4 E-Tech electric που θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 14 Οκτωβρίου, η Renault αποκαλύπτει ...
Τρία χρόνια λειτουργίας και συνεχούς ανάπτυξης συμπλήρωσε η ΔΕΗ blue, έχοντας δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα που πλέον έχει παρουσία ...
Την ανανέωση της στήριξής της, ως Μέγας Χορηγός και Χορηγός Ονομασίας του ιστορικού θεσμού του EKO Acropolis Rally και για τη διετία 2026-27, ...
Στη σημερινή βιομηχανία φορτιστών EV, η έλλειψη αξιοπιστίας, οι περίπλοκες εμπειρίες φόρτισης για τους οδηγούς και η ανεπαρκής απόδοση επένδυσης (ROI) είναι τρεις ...
Η ΔΕΗ, μέσα από την υπηρεσία ΔΕΗ blue, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης και διατηρεί το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα και η ...
Με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η JV Leapmotor International,ξεκινάει τις εξαγωγές στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους με 9 κράτη να είναι τα πρώτα ...
Ένα ηλεκτρικό βαν όπως το ETP3 της BYD, είναι ιδανικό για επαγγελματική χρήση και κίνηση σε αστικό περιβάλλον με την αυτονομία να φτάνει ...
Σε δοκιμαστική λειτουργία έθεσε σήμερα η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων την ηλεκτρονική εφαρμογή chargingcost.gr που αφορά στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για ...
Η Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», ξεκίνησε το ταξίδι της με στόχο να καλύψει 5.202 χιλιόμετρα και 563 ναυτικά ...