Οι ταχύτατες εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση θα βοηθήσουν, ώστε τα οχήματα με μοτέρ πετρελαίου και βενζίνης να γίνουν πιο αποδοτικά, υποστηρίζει ο Rolf Bulander, Πρόεδρος της Bosch Mobility Solutions. Βρεθήκαμε, προ ημερών, στο Μπόξμπεργκ (κοντά στη Στουτγάρδη) της Γερμανίας, όπου και το κέντρο δοκιμών της εταιρίας, στο πλαίσιο της 62ης Διεθνούς Συνέντευξης Τύπου, για θέματα τεχνολογίας στο χώρο του αυτοκινήτου. Τριακόσιοι δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο διατυπώσαμε, ανάμεσα στα άλλα, το ερώτημα του υψηλού κόστους, όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Bosch μας απάντησε ότι, μέχρι το 2020, θα υπάρξει μεγάλη μείωση, σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα, κυρίως, ως προς τις μπαταρίες, οι οποίες, παράλληλα, θα έχουν επιτύχει και μεγαλύτερη αυτονομία. Επέμεινε, ωστόσο, πως χρειαζόμαστε τον καλύτερο συνδυασμό των συμβατικών μηχανών εσωτερικής καύσης και σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων. Στόχος της Bosch, παράλληλα, είναι να επιτευχθεί μεγαλύτερη αυτονομία στην ηλεκτροκίνηση, κατά 10%, μέσω και της ίδιας της διαχείρισης της ενέργειας των μπαταριών. Έτσι, εκτιμάται πως η αυτονομία των σχετικών οχημάτων θα έχει διπλασιασθεί, στα τέλη της παρούσας δεκαετίας.
Ο εν λόγω προμηθευτής τεχνολογίας και υπηρεσιών ακολουθεί, ταυτόχρονα, τρεις πορείες ανάπτυξης, προς την ηλεκτροκίνηση, την ελεγχόμενα αυτοματοπoιημένη (αυτόνομη) οδήγηση, και, την δικτυωμένη οδήγηση/μετακίνηση -με βάση την ευρύτερη έννοια της συνδεσιμότητας (connectivity). «Η Bosch σημειώνει σημαντική πρόοδο και στις τρείς», ανέφερε ο κ. Bulander. Κατά τα λεγόμενά του, η μηχανή εσωτερικής καύσης θα εξακολουθεί να λειτουργεί ως η κυρίαρχη βάση, την προσεχή δεκαετία, ακόμα κι αν σε πολλές περιπτώσεις συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Κατά τη διάρκεια των επόμενων πέντε ετών, η Bosch υπόσχεται να μειώσει την κατανάλωση των μηχανών diesel, 10 %, και, των μηχανών βενζίνης, σχεδόν 20 %. Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, η μηχανή καύσεως θα γίνει, επίσης, αποδοτικότερη. Ως το 2025, το 15% όλων των νέων οχημάτων θα φέρουν, τουλάχιστον, έναν υβριδικό κινητήρα. Για αυτόν τον συνδυασμό ηλεκτρικού κινητήρα και μηχανής εσωτερικής καύσης, η Bosch διαθέτει τεχνογνωσία και άριστο εξοπλισμό, κάτι που είναι, ήδη, αντιληπτό, αν κάποιος κοιτάξει κάτω από το καπό πολλών αυτοκινήτων, σήμερα. Από τις 30 παραγγελίες για παραγωγή ηλεκτροκίνητων κινητήρων που έχει πραγματοποιήσει η επιχείρηση, οι δέκα αφορούν υβριδικούς κινητήρες για premiumοχήματα. Για τις μεγάλες αποστάσεις, τα οχήματα αυτά κινούνται με diesel η βενζίνη, μέσα στη πόλη, ωστόσο, μπορούν να κινηθούν ηλεκτρικά . «Έχουμε την εμπειρία που χρειάζεται για να μετατρέψουμε έναν εναλλακτικό κινητήρα σε μια πετυχημένη ιστορία», πρόσθεσε, χαρακτηριστικά, ο κ.Bulander . «Είναι αυτό που κάναμε με το diesel, και είναι αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε και με τον ηλεκτρικό κινητήρα, επίσης».
Εμείς είχαμε, πάντως, την ευκαιρία να δοκιμάσουμε σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες πως λειτουργούν στην πράξη οι εφαρμογές της Bosch στα υβριδικά, τα ηλεκτρικά, τα συμβατικά, αλλά, σε ότι αφορά την ελεγχόμενα αυτόνομη και τη δικτυωμένη οδήγηση. Έτσι, «κοιτάξαμε» λίγο στο …μέλλον, πως, θα γίνονται οι μεταφορές προσώπων και αντικειμένων «εντός των τειχών», αλλά και σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Με βάση τις νέες αυτές διαμορφούμενες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, η αγορά των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης επεκτείνεται, ήδη. Σε αυτήν την αγορά, Bosch αυξάνει τις πωλήσεις της κατά ένα τρίτο κάθε χρόνο. Πέρυσι, ήταν την πρώτη φορά, που, η επιχείρηση πούλησε περισσότερους από 50 εκατομμύρια αισθητήρες περιβάλλοντος για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Το 2015 υπολογίζεται πως οι πωλήσεις των ραντάρ και video αισθητήρων θα διπλασιαστούν, όπως έγινε και το 2014. Η Bosch κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά αισθητήρων ραντάρ, οι οποίοι βρίσκονται σε συστήματα, όπως ο προσαρμοζόμενος έλεγχος πορείας.
Φέτος, μια σειρά νέων συστημάτων θα βγει στην παραγωγή, με στόχο να διευκολύνουν, περαιτέρω, τους οδηγούς στα μποτιλιαρίσματα, στην πρόληψη και αποφυγή ατυχημάτων, καθώς και όταν παρκάρουν το όχημα με τηλεχειρισμό (πχ, μέσω του smartphone). Ως το 2020, ο στόχος είναι να παραχθεί ένας αυτόματος πιλότος για εθνικές οδούς. Κατά την άποψη του μέλους του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, Dirk Hoheisel, συντελείται, ήδη, η μετάβαση από την εν μέρει στην πλήρως αυτόματη οδήγηση. «Οι οδηγοί θα γίνουν επιβάτες. Αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερη άνεση, και, προ πάντων, μεγαλύτερη ασφάλεια», ανέφερε, χαρακτηριστικά. Το Διαδίκτυο, ασφαλώς, θα παίξει έναν κεντρικό ρόλο, επί τη βάσει του connectivity (συνδεσιμότητα), στην ανάπτυξη του νέου Mobility. Ακόμα και τώρα, παρέχει σε πραγματικό χρόνο ειδήσεις για την κυκλοφορία, δίνει πληροφορίες για διάφορα πράγματα, όπως τα ατυχήματα και τα έργα στο δρόμο, ή για ξαφνική κυκλοφοριακή συμφόρηση, που, αρχίζει ακριβώς μετά την επόμενη στροφή! Τέτοιου είδους πληροφορίες είναι άκρως απαραίτητες για τις λειτουργίες αυτόματης οδήγησης. Διαπιστώσαμε την αποτελεσματικότητά τους, μέσα στα πειραματικά Tesla Model S και BMW 325d Touring. Το τελευταίο είχε και ειδικό πρόγραμμα Wrong-way driver warning. Όλες οι τεχνολογίες ήταν διάσπαρτες σε δεκάδες άλλα μοντέλα, φυσικά, όλων των κατηγοριών. Όμως, οι περισσότεροι έσπευδαν να δοκιμάσουν την Porsche 918 Spyder Hybrid, την Porsche Panamera S E-Hybrid: Predictive hybrid powertrain, το Audi TT: Display-based instrument cluster, το Jaguar XE: mySPIN – smartphone integration, ή τα Land Rover Discovery Sport / Qoros 3 City SUV, τη Maserati Ghibli: Clean diesel-common rail system κα.