Προθεσμία μέχρι την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου έδωσε η γαλλική Nexans στον ΑΔΜΗΕ και τις κυπριακές αρχές προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια που θέτουν σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του Great Sea Interconnector.
Έπειτα από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις που διήρκησαν όλες τις προηγούμενες μέρες επήλθε μία καταρχήν συμφωνία μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών.
Η καταρχήν συμφωνία για το θέμα της ανάκτησης του κόστους κατά την περίοδο κατασκευής το 2025 έως την λειτουργία το 2030, φαίνεται να λύνει προσωρινά την απειλή της Nexans για πάγωμα του έργου.
Παράλληλα δόθηκε πίστωση χρόνου μέχρι την Παρασκευή καθώς μέχρι τότε θα πρέπει η Κύπρος να έχει εγκρίνει το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο ώστε να υπάρχει η βεβαιότητα ότι απομακρύνονται τα γκρίζα σύννεφα από το έργο, ενώ παράλληλα οι Κύπριοι δεν θα αναλάβουν το γεωπολιτικό ρίσκο.
Παράλληλα πρέπει να επιλυθούν και άλλα σημαντικά ζητήματα με πρώτο και το καθορισμού του μεσοσταθμικού κόστους κεφαλαίου που μπαίνει ως βασική προϋπόθεση στην ελληνοκυπριακή εξίσωση και πρέπει να οριστικοποιηθεί έως την προσεχή Παρασκευή.
Ο ΑΔΜΗΕ διεκδικεί από τη ΡΑΕΚ 8,3% για 17 χρόνια και αντίστοιχα 9% από την ΡΑΑΕΥ. Με βάση την μεθοδολογία της ΡΑΕΚ το WACC του έργου από την περίοδο του Euroasia Interconnector (της προηγούμενης διοίκησης του έργου) έχει οριστεί σε 8,3% για 12 έτη και στην συνέχεια με 4,6% που είναι πολύ χαμηλό. Αντίστοιχα το επιτρεπόμενο έσοδο που θα πρέπει να εγκρίνει η Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας πληροφορίες αναφέρουν ότι διαμορφώνεται λίγο πάνω από 7% αρκετά χαμηλότερο από το προσδοκώμενο WACC 9% που επιθυμεί ο ΑΔΜΗΕ. Επομένως για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του ΑΔΜΗΕ και να γεφυρωθούν οι διαφορές εκτιμάται ότι θα χρειαστεί ένας νέος κύκλος διαβουλεύσεων με πολύ αυστηρό πλαίσιο.