Από τον Οκτώβριο αυξάνεται σημαντικά το δυναμικό μεταφοράς αερίου που θα μπορούν να κλείνουν τρίτοι προμηθευτές στον κεντρικό αγωγού αερίου του ΔΕΣΦΑ με σημείο εισόδου τα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα, μέσω της χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας RBP (Regional Booking Platform), αναφέρουν έγκυρες πηγές.
Η απελευθέρωση της εισαγωγής αερίου από τρίτους προμηθευτές στο δίκτυο του ΔΕΣΦΑ με σημείο εισόδου στο Σιδηρόκατρο έρχεται σε εφαρμογή των νέων κωδίκων της CAM (Capacity Allocation Mechanism- Μηχανισμός Κατανομής Μεταφορικού Δυναμικού), στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου.
Μάλιστα, ο ΔΕΣΦΑ προγραμματίζει τη διεξαγωγή ειδικής ημερίδας για την ενημέρωση των παικτών της αγοράς όσον αφορά στον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας RBP, μία από τις τρεις πλατφόρμες δημοπράτησης χωρητικότητας σε αγωγούς που λειτουργούν στην Ευρώπη και αυτή με τη μεγαλύτερη χρήση στις αγορές της κεντρικής και νότιας Ευρώπης.
Ας σημειωθεί ότι στην RBP έχει ήδη εγγραφεί και η Bulgartransgaz, ο αντίστοιχος Διαχειριστής Αγωγών της Βουλγαρίας, που πρέπει να διαθέτει τη χωρητικότητα για την έξοδο του αερίου προς την Ελλάδα.
Η πρώτη εισαγωγή αερίου από τρίτο προμηθευτή – εκτός ΔΕΠΑ- από τα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο, από την M+M Gas, εταιρία των ομίλων Μυτιληναίου και Μοtor Oil.Πρόκειται για εισαγωγές σχετικά περιορισμένων ποσοτήτων σε ημερήσια βάση, που «πίεσαν» τον ΔΕΣΦΑ να προχωρήσει πιο γρήγορα στο άνοιγμα του δικτύου σε τρίτους και να υπογράψει τη συμφωνία διαχείρισης της διασυνοριακής διασύνδεσης με την Bulgartransgas.
H M+M ήταν και η πρώτη ιδιωτική εταιρία που εισήγαγε υγροποιημένο αέριο (LNG) στην ελληνική αγορά, χρησιμοποιώντας τις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα.
Η δραστηριοποίηση πάντως τρίτων παικτών στη ελληνική αγορά αερίου παραμένει εξαιρετικά περιορισμένη και ενα από τα ζητούμενα της απελευθέρωσης.