Τα «παθήματα» της εν εξελίξει κρίσης επάρκειας φυσικού αερίου φαίνεται ότι έγιναν μαθήματα για τη ΡΑΕ, η οποία χθες ανακοίνωσε συμπληρωματική δημόσια διαβούλευση για τις διατάξεις του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου με έμφαση στο αέριο εξισορρόπησης και στην αντιμετώπιση των κρίσεων εφοδιασμού του συστήματος.
Η διαβούλευση ολοκληρώνεται στις 31 Ιανουαρίου.
Για την Εξισορρόπηση Φορτίου, οι αναθεωρημένες προτάσεις της ΡΑΕ προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση του ΔΕΣΦΑ να δημοσιεύει σε ετήσια βάση αναλυτική έκθεση για το κόστος, τη συχνότητα και την ποσότητα των πράξεων εξισορρόπησης, τη σταδιακή μείωση των ορίων ανοχής χρήστη στην εξισορρόπηση από 10% που είναι σήμερα σε 5% το 2017, σε 3% το 2018 και μηδενικά όρια για το 2019. Επίσης περιορίζεται η κλιμάκωση της τιμής του συντελεστή ημερήσιας χρέωσης από 4 σε 3 βαθμίδες και αναδιαμορφώνονται οι συντελεστές, ενώ μία κατάσταση θα χαρακτηρίζεται ως Παρατεταμένη Ελλειψη Εξισορρόπησης όταν το όριο ανοχής παραβιάζεται για τρεις συνεχόμενες ημέρες, αντί για πέντε, όπως ίσχυε.
Ας σημειωθεί ότι οι χειρισμοί με το αέριο εξισορρόπησης επικρίθηκαν από πολλούς ως μία από τις βασικές αιτίες για την κατάσταση συναγερμού στην οποία έχει περιέλθει η αγορά αερίου.
Οσον αφορά στην Κρίση Εφοδιασμού, η ΡΑΕ προτείνει μεταξύ άλλων ο Διαχειριστής του Συστήματος να καταρτίζει εβδομαδιαίο προγραμματισμό του ισοζυγίου προσφοράς- ζήτησης επτά ημερών. Επίσης, σε περιπτώσεις κρίσης επιπέδου έγκαιρης προειδοποίησης, καθώς και επιπέδου επιφυλακής περιορίζονται τα όρια ανοχής εξισορρόπησης στο 2% και τροποποιείται ο τρόπος υπολογισμού των ημερήσιων χρεώσεων κλπ
Το αναθεωρημένο κείμενο της ΡΑΕ περιλαμβάνει επίσης προτάσεις για τη Δέσμευση Δυναμικότητας και τις Υπηρεσίες Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, τον Προγραμματισμό της Λειτουργίας ΕΣΦΑ, την Παράδοση- Παραλαβή Φυσικού Αερίου, την Κατανομή ποσοτήτων Φυσικού Αερίου, και το Υγροποιημένο Αέριο.
Μ.Π.