Aναλυτική ενημέρωση για τα τέλη χρήσης του δικτύου αερίου, των αγωγών και της Ρεβυθούαας ζητούν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι υποψήφιοι επενδυτές για τον ΔΕΣΦΑ, καθώς όπως όλα δείχνουν ο φάκελος των σχετικών χρεώσεων είναι έτοιμος να ξανανοίξει, παρότι η αναθεώρησή τους στις 30 Σεπτέμβριο 2016 ήταν η αιτία για την απόσυρση της Socar από τον προηγούμενο διαγωνισμό.
Ας σημειωθεί ότι ο κανονισμός τιμολόγησης που διαμορφώθηκε πέρυσι έχει ισχύ τετραετίας και ο ένας χρόνος ( και περισσότερο) θα έχει παρέλθει, όταν καταλήξει ο τρέχον διαγωνισμός για τον ΔΕΣΦΑ
Σοβαρό προβληματισμό φαίνεται να δημιουργούν οι χρεώσεις χρήσεις της Ρεβυθούσας, το μοναδικό σημείο εισόδου σήμερα του υγροποιημένου αερίου (LNG) και τη μία από τις τρεις πύλες εισόδου αερίου της χώρας, μαζί με το Σιδηρόκαστρο, απ’ όπου εισρέει το αέριο από τη Ρωσία και τους Κήπους, όπου καταλήγει ο αγωγός από την Τουρκία.
Τα τέλη χρήσης της Ρεβυθούσας αυξήθηκαν σημαντικά πέρυσι, με την αλλαγή του κανονισμού, επιβαρύνοντας αισθητά το προϊόν και περιορίζοντας έτσι τις συνθήκες ανταγωνισμού στις μόνα φορτία αερίου για το οποίο θα μπορούσε να αναπτυχθεί ουσιαστικός ανταγωνισμός, αφού η Ρεβυθούσα είναι η μοναδική ανοικτή πύλη εισόδου αερίου της χώρας. Οι άλλες δύο, το “Σιδηρόκαστρο” και οι “Κήποι” θεωρούνται λίγο- πολύ ως “κλειστές” δίοδοι από τους αναλυτές.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΡΑΕ σχεδιάζει να επανεξετάσει τον κανονισμό τιμολόγησης και τις χρεώσεις. Ας σημειωθεί ότι τα τέλη χρήσης του δικτύου έχουν δυο σκέλη το μεταβλητό και το σκέλος της ισχύος για τις τρεις εισόδους της χώρας.
Ο κανονισμός τιμολόγησης προβλέπει επανεξέταση πριν τη λήξη της τετραετίας μόνον εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι. Λόγω δε του προβλήματος που δημιουργήθηκε πέρυσι με τη Socar, η ΡΑΕ αντιμετωπίζει το θέμα με μεγάλη προσοχή, προκειμένου να μην διαταραχθεί ο νέος διαγωνισμός και η ασφάλεια του κανονιστικού πλαισίου για τον επενδυτή.