Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Όμιλος Μυτιληναίου
Ζητά την αλλαγή των χρεώσεων για την αύξηση του ανταγωνισμού στο LNG
Η εταιρία σημειώνει ότι παρά τη μείωση των χρεώσεων στην Ρεβυθούσα εξακολουθούν να είναι υψηλότερες από τις αντίστοιχες χρεώσεις για τα άλλα σημεία εισόδου.
Παρασκευή, 13/10/2017

Tην εναρμόνιση της χρέωσης μεταξύ των διαφορετικών σημείων εισόδου του αερίου στη χώρα μας, προκειμένου να αναπτυχθούν συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού για το υγροποιημένο αέριο (LNG), το οποίο παίζει καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια εφοδιασμού, ζητεί ο όμιλος Μυτιληναίου. 

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την επιστολή που κατέθεσε στη δημόσια διαβούλευση για την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και την αναθεώρηση του Κανονισμού Τιμολόγησης. 

Στις επιστολές της η εταιρία τονίζει τη σημασία του LNG, για την ανάπτυξη ρευστότητας στην αγορά, τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας αερίου και τη συνολική ευστάθεια του συστήματος,  λόγω της γεωγραφικής χωροθέτησης των εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας, εν όψει και της ολοκλήρωσης της τρίτης δεξαμενής αποθήκευσης, που αναμένεται προς το τέλος του 2018.

Τονίζει δε ότι, παρά τη μείωση των χρεώσεων στην Ρεβυθούσα, το κόστος εξακολουθεί να είναι υψηλότερο από τις αντίστοιχες χρεώσεις για τα άλλα σημεία εισόδου. 

Για τον Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, ο όμιλος Μυτιληναίου υποστηρίζει ότι πριμοδοτεί τους μακροχρόνια συμβαλλόμενους χρήστες του συστήματος και ιδιαίτερα τους χρήστες που συνάπτουν μακροχρόνια συμβόλαια υγροποιημένου αερίου  με τον ΔΕΣΦΑ. Υπογραμμίζει δε ότι οι χρήστες βραχυχρόνιων συμβάσεων («spot» φορτία LNG), επιβαρύνονται τιμολογιακά και προτείνει την  αναπροσαρμογή  των συντελεστών χρέωσης της χρήσης της εισόδου της Ρεβυθούσας, προκειμένου να συγκλίνουν πραγματικά οι μέσες χρεώσεις στις τρεις εισόδους του εθνικού συστήματος. 

Η ΡΑΕ και ο ΔΕΣΦΑ δεν θα πρέπει μέσω της ασύμμετρης χρέωσης να ευνοούν ή να δυσχεραίνουν την εισαγωγή αερίου συγκεκριμένης προέλευσης, τονίζει ο όμιλος στην επιστολή του προς τη ΡΑΕ, προσθέτοντας ότι η ισχύουσα σήμερα χρέωση χρήσης της Εισόδου Αγίας Τριάδα στη Ρεβυθούσα οδηγεί σε εντυπωσιακά δυσανάλογο κόστος εισαγωγής ΥΦΑ σε σύγκριση με την εισαγωγή από τα υπόλοιπα σημεία εισόδου, καθώς η μεθοδολογία υπολογισμού δεν συνεκτιμά το αναπόφευκτο κόστος αεριοποίησης, για να συγκρίνει σε όμοια βάση το συνολικό ρυθμιστικό κόστος του αερίου από τις τρεις εισόδους του ΕΣΦΑ 

Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος ζητεί την τροποποίηση του άρθρου 10 παρ 2 του Κανονισμού Τιμολόγησης για να μην διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους οι συνολικές χρεώσεις που προκύπτουν για τη χρήση κάθε σημείου εισόδου συμπεριλαμβανομένου και του κόστους αεριοποίησης. 

Τέλος η εταιρία σημειώνει ότι παρά τη μείωση των χρεώσεων στην Ρεβυθούσα εξακολουθούν να είναι υψηλότερες από τις αντίστοιχες χρεώσεις για τα άλλα σημεία εισόδου. 

Συναφείς αναρτήσεις
Επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη διαφάνεια, ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στην δημοσίευση της δεύτερης Έκθεσης Βιώσιμης ...
Mνημόνιο Κατανόησης υπέγραψαν ο ΔΕΣΦΑ, ο ICGB, ο φορέας που διαχειρίζεται τον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό (IGB) και οι Διαχειριστές Μεταφοράς ...
Σταθερά ανοδική τάση ακολουθούν το τελευταίο χρονικό διάστημα οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη , με το TTF ...
Περαιτέρω αύξηση των τελών μεταφοράς φυσικού αερίου προβλέπει ο Ευρωπαίος Ρυθμιστής Ενέργειας  (ACER), καθώς η μείωση της ζήτησης αερίου ...
Συμφωνίες συνεργασίας με τις σημαντικότερες εταιρείες φυσικού αερίου της Αιγύπτου, την EGAS και την GASCO, υπέγραψε ο ΔΕΣΦΑ στο ...
Κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2024, η κατανάλωση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 25,16%, φτάνοντας τις 47,65 ...
O “Kάθετος Διάδρομος” μεταφοράς αερίου από την Ελλάδα προς τη νοτιο - ανατολική και κεντρική Ευρώπη επανήλθε χθες στο ...
  “Kαμπανάκι” κτυπούν οι τιμές του φυσικού αερίου, καθώς χθες το TTF έκλεισε στα 41 ευρώ/MWh (+0,049),  που ήταν μάλιστα ...
Ανοιχτό διαγωνισμό για την προμήθεια αερίου εξισορρόπησης πραγματοποιεί ο ΔΕΣΦΑ και καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν τις προσφορές τους ...
 
 
Στην κάθετη πτώση του μέσου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ για τους καταναλωτές στη χώρα μας αλλά και στο αφύσικα υψηλό mark-up περιθώριο ...
Στην  κατακόρυφη αύξηση των τιμών ηλεκτρισμού στην Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες το καλοκαίρι, που είχε προκαλέσει την κινητοποίηση τόσο του Ελληνα πρωθυπουργού ...
Οι ευρωπαϊκές χαλυβουργίες έρχονται στο επίκεντρο της πολιτικής “Clean Industrial Deal”, δηλαδή της Συμφωνίας για Καθαρή Βιομηχανία, μίας από τις προτεραιότητες που έχει ...
Η Cenergy Holdings ανακοινώνει ότι η Hellenic Cables, ο κλάδος καλωδίων της, ανέλαβε από τον ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) σύμβαση για ...
Τις στρατηγικές που μπορούν να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις στη διαμόρφωση μιας βιώσιμης ενεργειακής πολιτικής και η σημασία των συνεργασιών μεταξύ ...
Tα αποτελέσματα εννεαμήνου δημοσίευσε η Titan Cement International SA (Euronext Brussels, ATHEX και Euronext Paris, TITC). Ισχυρές επιδόσεις  • Οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 4,9% σε ...
Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. ενημερώνει το επενδυτικό κοινό σχετικά με τις επιπτώσεις στη λειτουργία του Διυλιστηρίου της Εταιρείας, εξαιτίας του περιστατικού της ...
  Kαθυστερεί και μετατίθεται για το πρώτο τρίμηνο του 2025 το νωρίτερο, η λειτουργία του Gov.gr Wallet για την αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρισμού και φυσικού ...
Σε market place συνάντησης επιχειρήσεων και  καταναλωτών για την υλοποίηση έργων εξοικονόμησης ενέργειας φιλοδοξεί να μετατρέψει η ΡΑΑΕΥ τον Οδηγό Εξοικονόμησης Ενέργειας, μία ...
Tον Σεπτέμβριο του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία της Διεθνούς Διαιτησίας στην οποία έχει προσφύγει η ΔΕΠΑ Εμπορίας κατά της Gazprom, για ...
Tη χορήγηση δανείου της τάξης των 400 εκατ. ευρώ στον φορέα υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Κύπρου (και μελλοντικά  με το Ισραήλ), το Great ...
Ορατότητα στο σχεδιασμό των έργων-εμπρόθεσμη εξόφληση οφειλών από το Δημόσιο-ρεαλιστική αναθεώρηση του κόστους και κίνητρα για εισροή νέων εργαζομένων στον κατασκευαστικό κλάδο. Αυτό ...