Tην εναρμόνιση της χρέωσης μεταξύ των διαφορετικών σημείων εισόδου του αερίου στη χώρα μας, προκειμένου να αναπτυχθούν συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού για το υγροποιημένο αέριο (LNG), το οποίο παίζει καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια εφοδιασμού, ζητεί ο όμιλος Μυτιληναίου.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την επιστολή που κατέθεσε στη δημόσια διαβούλευση για την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και την αναθεώρηση του Κανονισμού Τιμολόγησης.
Στις επιστολές της η εταιρία τονίζει τη σημασία του LNG, για την ανάπτυξη ρευστότητας στην αγορά, τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας αερίου και τη συνολική ευστάθεια του συστήματος, λόγω της γεωγραφικής χωροθέτησης των εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας, εν όψει και της ολοκλήρωσης της τρίτης δεξαμενής αποθήκευσης, που αναμένεται προς το τέλος του 2018.
Τονίζει δε ότι, παρά τη μείωση των χρεώσεων στην Ρεβυθούσα, το κόστος εξακολουθεί να είναι υψηλότερο από τις αντίστοιχες χρεώσεις για τα άλλα σημεία εισόδου.
Για τον Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, ο όμιλος Μυτιληναίου υποστηρίζει ότι πριμοδοτεί τους μακροχρόνια συμβαλλόμενους χρήστες του συστήματος και ιδιαίτερα τους χρήστες που συνάπτουν μακροχρόνια συμβόλαια υγροποιημένου αερίου με τον ΔΕΣΦΑ. Υπογραμμίζει δε ότι οι χρήστες βραχυχρόνιων συμβάσεων («spot» φορτία LNG), επιβαρύνονται τιμολογιακά και προτείνει την αναπροσαρμογή των συντελεστών χρέωσης της χρήσης της εισόδου της Ρεβυθούσας, προκειμένου να συγκλίνουν πραγματικά οι μέσες χρεώσεις στις τρεις εισόδους του εθνικού συστήματος.
Η ΡΑΕ και ο ΔΕΣΦΑ δεν θα πρέπει μέσω της ασύμμετρης χρέωσης να ευνοούν ή να δυσχεραίνουν την εισαγωγή αερίου συγκεκριμένης προέλευσης, τονίζει ο όμιλος στην επιστολή του προς τη ΡΑΕ, προσθέτοντας ότι η ισχύουσα σήμερα χρέωση χρήσης της Εισόδου Αγίας Τριάδα στη Ρεβυθούσα οδηγεί σε εντυπωσιακά δυσανάλογο κόστος εισαγωγής ΥΦΑ σε σύγκριση με την εισαγωγή από τα υπόλοιπα σημεία εισόδου, καθώς η μεθοδολογία υπολογισμού δεν συνεκτιμά το αναπόφευκτο κόστος αεριοποίησης, για να συγκρίνει σε όμοια βάση το συνολικό ρυθμιστικό κόστος του αερίου από τις τρεις εισόδους του ΕΣΦΑ
Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος ζητεί την τροποποίηση του άρθρου 10 παρ 2 του Κανονισμού Τιμολόγησης για να μην διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους οι συνολικές χρεώσεις που προκύπτουν για τη χρήση κάθε σημείου εισόδου συμπεριλαμβανομένου και του κόστους αεριοποίησης.
Τέλος η εταιρία σημειώνει ότι παρά τη μείωση των χρεώσεων στην Ρεβυθούσα εξακολουθούν να είναι υψηλότερες από τις αντίστοιχες χρεώσεις για τα άλλα σημεία εισόδου.