Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
POSEIDON MED II
Η ΔΕΠΑ φορέας ανάπτυξης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στην Ελλάδα
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη φάση του προγράμματος ανάπτυξης ΥΦΑ Poseidon Med ενώ ταυτόχρονα ξεκινά η επόμενη φάση Poseidon Med II. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε πρόσφατα εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.
Τρίτη, 15/03/2016

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη φάση του προγράμματος ανάπτυξης ΥΦΑ Poseidon Med ενώ ταυτόχρονα ξεκινά η επόμενη φάση Poseidon Med II. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε πρόσφατα εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες. Η ΔΕΠΑ ως βασικός φορέας ανάπτυξης του ΥΦΑ στην Ελλάδα είναι ο συντονιστής του προγράμματος POSEIDON MED ΙΙ. Η εκπροσώπηση της ΔΕΠΑ στις Βρυξέλλες, έγινε από τον Αντιπρόεδρο του Δ.Σ. κ. Δημήτρη Δημητριάδη και τον Διευθυντή Δραστηριοτήτων Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης κ. Γεώργιο Πολυχρονίου, ο οποίος ήταν και ομιλητής.

Οι παρουσιάσεις της εκδήλωσης είναι διαθέσιμες στο σύνδεσμο: www.poseidonmed.eu (πεδίο Events)

Το POSEIDON MED II συνδέεται με την  ευρύτερη στρατηγική της ΔΕΠΑ για την ανάπτυξη εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ μικρής κλίμακας (Small Scale LNG). Ο στόχος είναι να καταστήσει δυνατή την τροφοδοσία με ΦΑ απομακρυσμένων περιοχών, συμπεριλαμβανομένων και των νησιών. Επίσης, να προωθήσει τη διάθεση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, καθώς και άλλες μη συμβατικές χρήσεις του ΦΑ όπως η χρήση του ως καύσιμο οδικών μεταφορών.

Το POSEIDON MED ΙΙ είναι ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχεδιασμού του νομοθετικού πλαισίου και των προϋποθέσεων για τη χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο. Μέσα από τον σχεδιασμό στοχευμένων και βιώσιμων υποδομών, το πρόγραμμα συμβάλλει στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού με ΥΦΑ. Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται η ενεργοποίηση της ζήτησης ΥΦΑ για ναυτιλιακή χρήση ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Το POSEIDON MED II, το οποίο αποτελεί συνέχεια των προγραμμάτων “Poseidon-Med” και “Archipelago-LNG”, συγχρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» και θα διαρκέσει 5 χρόνια. Πρόκειται για διεθνές έργο με τη συμμετοχή 26 εταίρων από τρία κράτη-μέλη (Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος). Απώτερος στόχος του έργου είναι η διάθεση του ΥΦΑ σε πέντε κύρια λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός).

Στα πλαίσια του POSEIDON MED II διεξάγονται μελέτες για την εισαγωγή και χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, στοχεύοντας στον ευρύτερο σχεδιασμό του δικτύου προμήθειας ΥΦΑ αλλά και των σχετικών υποδομών.

Οι δράσεις του προγράμματος μεταξύ άλλων είναι:

Προετοιμασία προτάσεων κανονιστικού πλαισίου για τον ανεφοδιασμό πλοίων με ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου
Σχεδίαση αναβάθμισης της υποδομής του Τερματικού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας που θα εξασφαλίζει την δυνατότητα φόρτωσης LNG σε πλοία ανεφοδιασμού καυσίμων
Τεχνικός σχεδιασμός εγκεκριμένος από τις αρμόδιες Αρχές για μετασκευή/ναυπήγηση πλοίων με καύσιμο ΥΦΑ καθώς επίσης και για τη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής των λιμένων για υποστήριξη ανεφοδιασμού πλοίων με ΥΦΑ
Σχεδίαση και κατασκευή ειδικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα κινείται με ΥΦΑ (πιλοτική δράση στην περιοχή της Βενετίας - Ιταλική συμμετοχή)
Εξέταση συνεργειών με άλλες χρήσεις και τομείς (όπως αυτός της ενέργειας) που θα επιτύχουν οικονομία κλίμακας στην χρήση του ΥΦΑ.
Ανάπτυξη βιώσιμου σχήματος τιμολόγησης/εμπορίας ΥΦΑ
Ανάπτυξη χρηματοδοτικών εργαλείων για υποστήριξη των εγκαταστάσεων των λιμένων και των πλοίων.

ΟΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ POSEIDON MED ΙΙ

ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, Ο.Λ. Ηρακλείου, Ο.Λ. Πατρών, Ο.Λ. Ηγουμενίτσας, Αρχή Λιμένων Κύπρου, Λιμενική Αρχή Βενετίας, Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΝΜΑ), Σύνδεσμος Εφοπλιστών Επιβατικών Πλοίων (ΣΕΕΝ), ΕΚΕΤΑ, Μινωικές Γραμμές, Blue Star Ferries Maritime, ΑΝΕΚ, Attica Ferries Maritime, Neptune Lines, Hellenic Seaways, Lavar Shipping, Arista Shipping, Bunkernet, Hellenic Lloyd's, Ocean Finance, Environmental Protection Engineering, Naval Architecture Pratikakis & Partners CO, Rogan Associates, Rimorchiatori Riunti Panfido & C. SRL

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ POSEIDON MED II.

Διάρκεια: Από 01/06/2015 έως 31/12/2020

Χώρες: Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος

Λιμάνια προς μελέτη: Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός

Προϋπολογισμός: 53.279.405€

Συγχρηματοδότηση: 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Μηχανισμός: Συνδέοντας την Ευρώπη/CEF-Transport).

Συντονιστής του προγράμματος: ΔΕΠΑ

Τεχνικός Συντονιστής του προγράμματος: ΔΕΣΦΑ

Πρώτη φάση

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη  φάση  του προγράμματος ανάπτυξης ΥΦΑ Poseidon Med ενώ ταυτόχρονα ξεκινά η επόμενη φάση Poseidon Med ΙΙ. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε πρόσφατα  εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.

Ευρωβουλευτές, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μέλη των Μόνιμων Αντιπροσωπειών των κρατών-μελών και του χώρου της ναυτιλίας και της ενέργειας, καθώς και οι εταίροι του προγράμματος, πήραν μέρος στην  εκδήλωση  στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να γιορτάσουν την επίσημη λήξη του αρχικού προγράμματος Poseidon Med και την έναρξη της επόμενης φάσης (Poseidon Med ΙΙ).

Στόχος της εκδήλωσης ήταν να γεφυρώσει τις δύο φάσεις του προγράμματος, αναδεικνύοντας τα κύρια πορίσματα της πρώτης φάσης και τα επόμενα βήματα για τη χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική λεκάνη της Μεσογείου.

Η έναρξη του προγράμματος Poseidon Med ΙΙ επισφραγίστηκε με την επίσημη παρουσίαση του νέου λογοτύπου, το οποίο απεικονίζει τη συνέχιση της μετάβασης προς ένα πιο πράσινο ναυτιλιακό καύσιμο.

Τα παρευρισκόμενα Μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναγνώρισαν τον καίριο ρόλο του αερίου για το μέλλον της Μεσογείου, δημιουργώντας πιο καθαρές συνθήκες, πιο αποτελεσματικές μεταφορές καθώς και ευκαιρίες για τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξη.

Με αυτά τα θεμέλια, η ναυτιλία θα μπορέσει να θέσει σε λειτουργία πλοία, τα οποία θα εφοδιάζονται μέσω των κατάλληλων υποδομών της ευρύτερης περιοχής, μέσα στα επόμενα 5 χρόνια.

Σχετικοί όροι:
LNG
Συναφείς αναρτήσεις
Σταθερά ανοδική τάση ακολουθούν το τελευταίο χρονικό διάστημα οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη , με το TTF ...
Περαιτέρω αύξηση των τελών μεταφοράς φυσικού αερίου προβλέπει ο Ευρωπαίος Ρυθμιστής Ενέργειας  (ACER), καθώς η μείωση της ζήτησης αερίου ...
Κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2024, η κατανάλωση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση 25,16%, φτάνοντας τις 47,65 ...
O “Kάθετος Διάδρομος” μεταφοράς αερίου από την Ελλάδα προς τη νοτιο - ανατολική και κεντρική Ευρώπη επανήλθε χθες στο ...
  “Kαμπανάκι” κτυπούν οι τιμές του φυσικού αερίου, καθώς χθες το TTF έκλεισε στα 41 ευρώ/MWh (+0,049),  που ήταν μάλιστα ...
Στο προσκήνιο επανέρχεται ο “Κάθετος Διάδρομος” φυσικού αερίου, καθώς από τις αρχές Οκτωβρίου τίθεται σε λειτουργία το πλωτό τερματικό ...
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε σε χώρο του Βιομηχανικού Πάρκου Καστοριάς η πλήρωση του  Σταθμού Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ...
H χρηματιστηριακή τιμή του φυσικού αερίου στην Ευρώπη, το TTF, μπορεί να έχει σταθεροποιηθεί τελευταία στην κλίμακα των 35-37 ...
Tα δοκιμαστικά του πλωτού σταθμού υγροποιημένου αερίου (FSRU) της Αλεξανδρούπολης ολοκληρώθηκαν και την 1η Οκτωβρίου, με την έναρξη του ...
 
 
Στην ανάγκη υιοθέτησης μίας νέας προσέγγισης στη χορήγηση όρων πρόσβασης στο ηλεκτρικό δίκτυο για τα νέα έργα ΑΠΕ, λόγω του επενδυτικού ενδιαφέροντος, αναφέρθηκε ...
Η Eldorado Gold Corporation δημοσίευσε σήμερα τα οικονομικά και επιχειρησιακά αποτελέσματα της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2024. Τα κυριότερα γεγονότα τρίτου ...
Σε μείωση 5,9% στο πράσινο τιμολόγιο για το μήνα Νοέμβριο, όπου και η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, προχωρά η ΔΕΗ, με τη χρέωση να ...
  Ενα νέο αιολικό πάρκο στη Ρουμανία άρχισε να κατασκευάζει η ΔΕΗ,  διευρύνοντας σταθερά το πράσινο χαρτοφυλάκιό της στη χώρα. Πρόκειται για πάρκο Deleni, ισχύος ...
Το πλαίσιο Εφαρμογής των Συμβάσεων Δυναμικής Τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας έθεσε η ΡΑΑΕΥ, ανοίγοντας το δρόμο για την εφαρμογή και στη χώρα μας των ...
Στη διαχείριση της νέας πραγματικότητας που φέρνει η υψηλή διείσδυση ΑΠΕ, η οποία πλέον φτάνει το 60% στο εγχώριο ενεργειακό μείγμα, εστίασε κατά ...
Σε μια περίοδο διεθνούς αβεβαιότητας και πληθωριστικών πιέσεων, και με γνώμονα την προστασία των καταναλωτών από το υψηλό κόστος ενέργειας, ο ΗΡΩΝ μειώνει ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ υπενθυμίζει ότι για τους πελάτες που εφαρμόζεται οικιακό τιμολόγιο με χρονοχρέωση (μειωμένο νυχτερινό) τμηματικού ωραρίου θα ισχύσει και φέτος, όπως κάθε ...
Η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, συμμετείχε, εκπροσωπώντας τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη, στην Υπουργική Διάσκεψη της Πρωτοβουλίας ...
Mνημόνιο Κατανόησης υπέγραψαν ο ΔΕΣΦΑ, ο ICGB, ο φορέας που διαχειρίζεται τον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό (IGB) και οι Διαχειριστές Μεταφοράς Αερίου 8 ακόμα χωρών ...
Aλλαγές από τον Ιανουάριο του 2025 στον τρόπο λειτουργίας της Αγοράς Επόμενης Ημέρας και της Ενδοημερήσιας  Αγοράς εισηγείται το Χρηματιστήριο Ενέργειας (ΕΧΕ), καθώς ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ προσηλωμένος στο στόχο του πελατοκεντρικού χαρακτήρα λειτουργίας του και της ψηφιοποίησης όλων των λειτουργιών του, ανακοινώνει ότι από τη Δευτέρα 4 ...