Πολύ πιθανή θα πρέπει να θεωρείται μία αύξηση στα τιμολόγια του φυσικού αερίου, αφού ο υπουργός Περιβάλλοντος – Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αέριο, σε δηλώσεις του κατά τη χθεσινή εφόλης
Πολύ πιθανή θα πρέπει να θεωρείται μία αύξηση στα τιμολόγια του φυσικού αερίου, αφού ο υπουργός Περιβάλλοντος – Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αέριο, σε δηλώσεις του κατά τη χθεσινή εφόλης της ύλης συνέντευξη τύπου.
Εξάλλου, μία επιβάρυνση -έστω και περιορισμένη- θα προκύψει και με την αύξηση των τελών χρήσης δικτύου, εξ αιτίας της αναπροσαρμογής της μεθόδου υπολογισμού που εξετάζουν ΔΕΣΦΑ και ΡΑΕ.
Ο υπουργός, αφού διευκρίνισε ότι δεν συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις για τη φορολογία στα καύσιμα, είπε ότι ακόμα και αν αυξηθεί ο φόρος στο αέριο, η τιμή θα είναι και πάλι χαμηλότερη, σε σχέση με πέρυσι λόγω της πτώσης των διεθνών τιμών.
Η αύξηση των φορολογικών συντελεστών όμως επιβαρύνει το ήδη υψηλό ενεργειακό κόστος και υποσκάπτει την ανταγωνιστικότητα των προιόντων. '
Σχετικά με τα τέλη χρήσης του δικτύου αερίου, που αποτελούν και τα έσοδα του προς ιδιωτικοποίηση ΔΕΣΦΑ, ο υπουργός είπε ότι σενάρια που έχουν ακουστεί για αυξήσεις των τελών κατά 60%, 45% ή και 35% δεν μπορούν να γίνουν δεκτά.
Τέτοιου μεγέθους αυξήσεις θα είχαν σοβαρή επίπτωση στα τιμολόγια της βιομηχανίας, μία επιβάρυνση από 3% ως 5%, όπως είπε « Περιμένουμε τις προτάσεις της εταιρίας και σε συνεννόηση με τη ΡΑΕ προσβλέπουμε σε ένα λογικό αποτέλεσμα» δήλωσε, χωρίς πάντως να αποκλείσει έστω και περιορισμένες αυξήσεις στα τέλη χρήσης του δικτύου.